Opis egzaminu pisemnego

STRUKTURA EGZAMINU PISEMNEGO NA POZIOMIE PODSTAWOWYM

Egzamin pisemny na poziomie podstawowym trwa 120 minut

Część pierwsza- rozumienie ze słuchu

Zdający rozwiązuje zadania sprawdzające rozumienie wysłuchanych tekstów.

Liczba i długość tekstów: 3 teksty adaptowane o łącznym czasie trwania ok. 6 minut (całe nagranie z dwukrotnie odczytanymi tekstami, poleceniami i przerwami na wykonanie zadań trwa ok. 20 minut).

Rodzaje tekstów: teksty informacyjne (np. komunikaty i instrukcje), rozmowy, wywiady, teksty narracyjne.

Typy zadań: zadania zamknięte – prawda / fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Część druga- rozumienie tekstu czytanego

Zdający czyta teksty i rozwiązuje zadania sprawdzające ich rozumienie.

Liczba i długość tekstów: 3 teksty adaptowane o łącznej długości około 1,5 strony A4.

Rodzaje tekstów: teksty informacyjne, publicystyczne, narracyjne, literackie..

Typy zadań: zadania zamknięte – prawda / fałsz, dobieranie, wielokrotny wybór.

Część trzecia- wypowiedź pisemna

Zdający wykazuje się umiejętnością pisania prostych tekstów użytkowych.

Liczba i długość wypowiedzi: 2 teksty użytkowe: krótszy – bez określonego limitu słów, dłuższy – 120-150 słów.

Formy wypowiedzi:

• krótki tekst użytkowy, np. notatka / wiadomość, pocztówka, ogłoszenie, zaproszenie, ankieta,

• dłuższy tekst użytkowy: list prywatny, prosty list formalny.

Zadania polegają na napisaniu krótkiego i dłuższego tekstu użytkowego zgodnie ze szczegółowymi wskazówkami dotyczącymi treści

PUNKTACJA

Rozumienie ze słuchu 15pkt

Rozumienie tekstu czytanego 20pkt

Wypowiedź pisemna 15pkt

Razem do zdobycia 50 pkt

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s